Friday, May 23, 2014

mainan hati.

Assalamualaikum pondok.selawat dan salam buat nabi junjungan, Rasulullah s.a.w.
berhabuknya pondok ni.lama mak tak kemas.Maaf, bukan mak malas, cuma mak mmg dah tak hingat mak masih ada pondok yang dulu setia dengar ketukan jari jemari mak.hihi.bajet.

Masuk cuti sem & alhamdulillah.
Bertalu-talu undangan jempotan aku terima. Kawan solah rendah sampai ke menengah, sampai ke maktab pun ramai sudah menamatkan zaman bujangnya.

woi.tipu kalo aku kata aku tak terasa jeles. :)
Tapi perbincangan dengan seorang kakak super saiya sebelum lena haritu, buat aku betul-betul sedar yang kahwin nih bukan perkara main-main,
cam main pepondok dengan kawan2 uli2 tepung campur pasir zaman kecik-kecik dulu.
cam main kawin-kawin yang aku jelah jadi pengapitnya tak pernah jadi pengantin dolu2 tu.

kahwin,nikah, bukan untuk ikut trend zai.

dia kata gitu.Aaah kak, kte tengok mcm trending jerr kawin awal ni. hehe.
dan orang-orang yang Allah sedia pilih untuk melangsungkan pernikahan tu semuanya orang-orang yang toingtoing aku salute, sebab berani memikul satu amanah yang besar.

Bagi aku, tak salah nak kawin awal. Nabi pun anjurkan.Allah sendiri berfirman kan. Kalau tak ada rezeki, nanti Allah cukupkan. but itulah. merasakan tanggungjawab besar dan amanah yang aku pikul sebagai anak belum terlaksana sebaiknya.Aku nak, insyaAllah nanti bila aku dah jadi isteri, aku mampu galas tanggungjawab sbgai anak dengan lebih baik. so dengan itu, persediaan sangat sangat penting sebelum aku berkongsi hidup dengan seorang asing dunianya dengan aku.

Aku mengharapkan.
Kita sama-sama baiki diri.
Kita sama-sama menguatkan untuk menjadi lebih taat pada Dia.
Susah woo aku nak jaga hati. Susah woo aku nak teruskan apa yang aku cuba ubah dulu.
Mohon. Bantu aku dengan mendoakan aku. Untuk kau jugak, biar Allah canting takdirnya lawa-lawa untuk kita. Kalau ada jodoh, adalah kan.kah2.

ni entri aku tulis berlatarbelakangkann lagu patah hati.
haha.patah hati kemaruk apahal nih,
lamanyaaa tak gilaa kentang kat pondok inii!
ok.sekian.:)
haha.tak memasal.Alhamdulillah ya Allah.Berikan aku hati secerah ini, untuk memulakan misi cutiku yang tak seberapa dan moga Kau redhai. :)



No comments: