Wednesday, April 13, 2011

merapuh..


Dengan nama Allah.
Tuhanku yang sangat pemurah dengan segala kenikmatan yang diberikan tanpa berkira dengan hambaNya.

doa itu senjata mukmin,
jadi.
mari berdoa.

Allah tak memberi mudarat sesuatu dilangit dan di bumi.
cinta sempurna milik yang Maha Mencintai..



Aku letih.rasa ini buat aku tambah letih..
aku harap.iman sentiasa dimusim bunga.
takkan tiba musim luruh.
buat aku sentiasa bersemangat menjalani semuanya..
tapi ia makin meluruh..
jatuh sekelopak
jatuh lagi sekelopak..
layu sikit..
makin tambah layu..
layu macam semangat aku ini.

................................................................................

detik waktu terus berjalan
berhias gelap dan terang
suka dan duka
tangis dan tawa
tergores bagai lukisan

seribu mimpi berjuta sepi
hadir bagai teman sejati
di antara lelahnya jiwa
dalam resah dan air mata
kupersembahkan kepadaMu
yang terindah dalam hidupku

meski ku rapuh dalam langkah
kadang tak setia kepadaMu
namun cinta dalam jiwa
hanyalah padaMu

maafkanlah
bila hati tak sempurna mencintaiMu
dalam dadaku harap hanya
diriMu yang bertahta

detik waktu terus berlalu semua berakhir padaMu


............................................................................


Ya Allah,Allah tuhanku..
sesungguhnya aku berlindung kepadaMu daripada hati yang tidak khusyuk,
daripada doa yang tidak didengari,
daripada nafsu yang tak pernah puas,
dan daripada ilmu yang tidak bermanafaat.
Aku berlindung kepadaMu daripada keburukan ini.

amin.

(riwayat oleh tirmidzi daripada ibnu Umar)



buat kesekian kali.
farhah demam lagi.
suare mak buat tambah sayu pulak lah malam-malam cemni..
T_T
inilah inti kemerapuan aku malam ni.

pesanan buat kau sahabatku.jangan uji aku dengan tindakanmu.sebab aku ini lemah.jangan buat aku lagi lemah.semangat aku akan luruh.lalu aku akan buat sesuatu diluar jangkaan.dan kau akan sinis memandang aku.dan buat aku bersalah dengan diri sendiri.saat aku perlukan kau.untuk dengar aku.nak,amik.xnak,ko tolak aku tepi.
syuh.syuh.
aku terasa.
sungguh terasa dengan kau.
ape nih.
aku pun tak paham.ape aku tulis ni.tertekan sungguh dengan kerja esaimen pbs ini.
ini lah akibat bertangguh.padan lah muka kau zai.
kalo gini sampai sem 8,menangis la sorang2 setiap mlm nak submit kije.
nauzubillah..sabo.sabo.

istigfar..
aku nak jadi macam kifayatul Asrar.
si mawar berduri.
pandai jaga diri.
bijak urus suasana.
oh..

cukuplah.aku mahu tuka air kura-kura.lalu sambung duniawi yang mengejar tanpa henti.

semoga Allah mencukupkan segala-galanya.
amin.
Amin.
Amin ya Robbal Alamin.

No comments: