Monday, May 14, 2012

Merdeka Palestina Merdeka.

Nakbah Palestina.



Apa eh sebenarnya nakbah?
Nakbah maksudnya malapetaka atau bencana besar.Nakbah Palestin pula merujuk pada pengisytiharan Negara Haram Israel yang diisytihar secara rasminya pada 15 Mei 1948. Peristiwa ini berlaku selepas terlaksananya pendudukan dan penjajahan haram Yahudi Zionis ke atas tanah dan penduduk Palestin secara sistematik dgn bantuan British dan PBB.

Perasan tak?arini dah 64 tahun merekan merobek tanah sejarah anbiya itu.Kalau manusia, umur 64 tu da kira senja warga emas yang tinggal tunggu masa.

Kesan Nakbah.
- Nakbah menyebabkan negara Palestin hilang daripada peta dunia antarabangsa.
- Lebih daripada 60% rakyat Palestin iaitu 800 ribu daripada 1.4 juta diusir keluar negara dan 30 ribu lagi dihalau kedaerah-daerah yang ditakluki mereka.
- 478 daripada 580 perkampungan rakyat Palestin yang wujud sebelum perang 1948 telah dihancurkan yang melibatkan lebih 34 jenayah pembunuhan beramai-ramai rakyat Palestin.

Testimoni Nakbah.Dimana?
Banyak sangat yang boleh menjadi testimoni.Menjadi saksi mata apa yang berlaku.

Arafat Hijazi, slh seorang saksi yang masih hidup menceritakan.
' Saya melihat seorang tentera pengganas Zionis memegang saudara saya, Saliha al-Halabi yang hamil 9 bulan. Dia meletakkan senapangnya di leher Saliha lalu memuntahkan peluru sehingga Saliha terbunuh. Pengganas Zionis tersebut mengambil sebulah pisau lalau membelah perutnya sehingga terburai, kemudian mengeluarkan anak Saliha yang telah mati dengan pisau nazinya yang mengerikan itu.

Realiti setelah 64 tahun Nakbah.
- Penjajahan masih berterusan sehingga mereka berjaya merampas lebih banyak tanah iaitu lebih 90% dari keseluruhan bumi Palestin.
- Penangkapan dam memenjarakan orang-orang Palestin yang tak bersalah dilakukan sehingga lebih dari 12 ribu orang Palestin meringkuk dalam penjara Israil Laknatullah.
- Sekatan ekonomi dirancang kemas, sehingga orang Palestin tersepit, menganggur dan dibelenggu kemiskinan serta kebuluran.
- Anak-anak Palestin dinafikan hak belajar sehingga jumlah mereka yang sempat ke pengajian menengah adalah sangat sikit.
- Rejim Zionis tak malu-malu telah membina tembok pemisah gergasi yang terpanjang di dunia yang menyekat kehidupan rakyat Palestin serta menjadikan Palestin sebagai penjara terbesar di dunia.
- 6.45 juta rakyat Palestib adalah pelarian yang hidup penuh kedhaifan sejak 64 tahun lalu.Inilah kes pelarian lama yang paling perit dalam sejarah peradaban dunia.
- Penyiksaan terhebat di Gaza merupakan krisis kemanusiaan terhebat abad ini.
-Peningkatan serangan ke atas al-Quds oleh ekstrimist Zionis yang mencabul kehormatan dan kesucian al-Quds serta projek pembinaan kuil Yahudi di perkarangan Al-Aqsa.

Rancangan masapanjang si Laknatullah.
- Pengyahudian Baitulmaqdis dan pembinaan Kuil Yahudi 'The Solomon Temple'.
- Pembinaan Israel Raya atau 'The Greater Israel'.
- Menguasai dunia antarabangsa keseluruhannya.

Bukti kegagalan Zionis.
- Mereka masih gagal membina The Greater Israel wlaupun sekian lama mereka menjajah Palestin.
- Gaza kembali ke tangan Palestin dan Golan Height ke tangan Syria
- Intifadhah menyebabkan meerundumnya ekonomi Israel dan hilangnya ' rasa selamat ' dikalangan orang-orang Israel.
- Penghijrahan 700 ribu orang Israel yang melarikan diri pulang ke negara barat sejak tahun 2000.
- Generasi muda Yahudi tak berminat untuk mempertahankan agenda Zionis
- Sokongan seramai 5 juta orang bersama Amerika dan sekutunya gagal walaupun menentang Gaza yang hanya mempunyai 1.5 juta penduduk.
- Perjuangan umat Islam semakin kuat dan mendapat tempat di kalangan orang-orang Palestin, bangsa Arab dan umat Islam seantero dunia.
- Sudah tentu gagal kerana Janji-janji Allah dan Rasulullah s.a.w.



Ambil beratlah dengan masalah ummah. Ambil berat.
Malaysia memang aman dan damai.Tak rasa apa yang rakyat Palestin itu rasa.Cuba bayangkan kita tiba-tiba  tanah dirampas lalu adik beradik ditembak dan dilapah didepan mata.

Sekarang ni tengah berlangsung mogok lapar di penjara Palestin.Kental semangat mujahidin-mujahidin ini.Kita ni kononlah sibuk exam.Sibuk jaga pointer.apalah nak dibanding iktiraf dunia. Sudah-sudahlah mengobar status pasal diri sendiri.Dah sampai masa menjadi matang.Hey.Poyo pun poyo lah.Pointer tu bukan apa-apa,tanpa redha Allah. Ingat tu.

8.38.15052012
Masih mengejar semangat itu.

No comments: