Wednesday, January 4, 2012

Not a crime.


Pontian-BatuPahat-Muar-Tangkak-Seremban-Bangi. And dats equal to 9 hour. Its hard for orang yang besar-besar macam aku untuk duduk lama-lama. Tapi Alhamdulillah, bersyukur masih diberi sihat sesihat ini untuk tidak menyusahkan sesiapa. Nak berubah kan. Usaha. Jangan la lupa doa pulak bila dah usaha.

"Kita kalau doa tu, mudah je sebenarnya. Kalau kita tak tahu doa arab, lafaz je apa saja yang terlintas dihati. Semua itu ilham Allah. Mintak apa saja, nyatakan apa saja. Buat macam recite daily journal. Apa saja yang kita dah jalankan, apa saja yang kita sesalkan, apa saja yang kita syukurkan, apa saja yang kita harap diampuni. Harapan kita untuk berubah dan mengubah, harapan kita untuk masa depan yang indah. Just simply talk to Him. Dia sentiasa mendengar sebab Dia Maha Mendengar. No matter how you say it. No matter when and where. No matter what. Doa itu wireless. Dan coverage dia masuk satu universe."

Terkesan sangat dengan penerangan dia.-->Doa itu wireless. Dan coverage dia masuk satu universe.

Berubah.Doa.its not about diri kita sahaja. kan bertatih sebelum berlari.
Heh. Belajar berubah is not a crime. walau its like a torn apart inside. Making turning point lah. Jadi baik. Belajar jadi baik. Its better late than never, but its better never be late.

Nabi s.a.w bersabda : Sesungguhnya Allah memberikan dunia kepada siapa yang dicintai-Nya dan yang tidak dicintai-Nya. Tetapi Allah tidak memberikan iman kecuali kepada sesiapa yang dicintai-Nya.

Cemburu bila tengok orang lagi cemerlang sangat cemerlang mengurus masa untuk dunia. Tapi aku lagi berasa sangat cemburu kuasa megatron melihat orang cemerlang mengurus dengan cemerlang masa dunia dan akhiratnya. Allah,jadikan cemburu ini semangat untuk aku.:)

Dan untuk tahun masihi baru ini.
Dear Allah, plese forgive us.Robbana la tuziq qulubana ba'da izhadaitana wahablana min ladunka Rahmah.Innaka antal wahab. Its not a crime when you want to be a better of yourself zai.InsyaAllah.


2 comments:

~cik atin~ said...

selagi nyawa dipinjamkan ALLAH.. selagi itu peluang menjadi baek itu terbentang luas :)

Khuzaimah said...

^^
dats rite cik atin.
Allah Maha Pemurah.

memang sangat terbentang luas peluang itu.cuma kita je yang nak atau tak.kan?
;D